Saturday, March 14, 2009

IR NIZAR – SAYA ADALAH SEORANG JUTAWAN SEBELUM SAYA MENJADI MENTERI BESAR


Osman Jailu al-Kataki kata Ir Nizar ada kepentingan dalam banyak perkara yang Ir Nizar putuskan di Perak. Maknanya, Osman jailu al-Kataki kata Ir Nizar membolot banyak hasil negeri dan masukkan ke kantung sendiri.

Ini jawapan balas Ir Nizar.

On Osman's allegation that he had personal gain or interest in decisions made by the then Pakatan Rakyat government, Nizar said: "I was a millionaire even before I became a wakil rakyat. When I became menteri besar, I was worse off.

"Because of (serving) the people, I hardly get RM15,000 a month. I could have easily earned RM40,000 a month as an engineer."

Berkenaan tuduhan bahawa beliau mempunyai pelbagai kepentingan peribadi dalam banyak keputusan yang dibuat oleh kerajaan Pakatan Rakyat di Perak, Ir Nizar berkata – “Saya adalah seorang jutawan sebelum saya menjadi menteri Besar. Sebaik sahaja saya menjadi Menteri Besar, kehidupan saya menjadi begitu teruk sekali”.

“Kerana memilih untuk berkhidmat kepada rakyat, maka saya hanya dibayar RM15 000 setiap bulan. Ketika saya menjadi seorang jurutera dahulu, saya dibayar RM40 000 pada setiap bulan”.


Jawablah Osman Jailu al-Kataki. Jangan main bedal jer. Bukan apa, takut terbedal batang hidung sendiri jer.

No comments:

Post a Comment