Tuesday, March 24, 2009

BUKIT GANTANG - CATATAN 24HB MAC 2009

Memanglah seronok jika memerangi penduduk kampung yang hanya bertangan kosong itu

Macam nak perang jer FRU nih

Jalan ini terus ditutup menggunakan FRU sebagai "batu penghalang"

Orang ramai sanggup berjalan kaki beberapa kilometer untuk sampai ke tempat ceramah yang terbabit

Water canon yang digunakan untuk mengugut orang ramai supaya beredar

Jika baginilah caranya, jelas sekali UMNO sedang menuju ke kuburan

Dengan segala kelengkapan, UMNO telah menggunakan FRU untuk memerangi rakyat

Ceramah yang sedang disampaikan oleh seorang "osetat" daripada FRU

Malam tadi sepatutnya ada ceramah DS Anwar Ibrahim di DUN Trong tapi terpaksa dibatalkan kerana FRU menutup sepenuhnya laluan ke tempat ceramah. Selain itu, FRU telah mengarahkan orang ramai yang telah sampai ke tempat ceramah berasak-asak masuk ke dalam dewan dan seterusnya FRU mengepung dewan tersebut tanpa memikirkan ketidakselesaan kaum ibu dan kanak-kanak yang berasak-asak tersebut.

Sebanyak 15 buah trak FRU termasuk water canon telah berjaya ditunggangi oleh UMNO bagi menghalang maklumat sampai kepada rakyat jelata.

Kalau diperhatikan seperti ada satu kerja jahat untuk menghalang penglibatan DS Anwar Ibrahim dalam PRK kali ini (Bukit Gantang dan Bukit Selambau). Setiap kali ceramah dihadiri oleh pimpinan PKR tidak kira sama ada DS Anwar Ibrahim ataupun YB Azmin Ali, gerombolan FRU pasti akan membuat onar. Sekarang nih halangan-halangan daripada FRU semakin melampau dan menjadi-jadi.

Tak cukup dengan menggantung permit Harakah dan Suara Keadilan, ceramah ceramah penerangan pun nak dihalang juga. Semakin tertutuplah minda rakyat Malaysia jika rakyat Malaysia tidak berani bangun dan berganding bahu menentang UMNO dan Barisan Nasional.

Rakyat Bukit Gantang dan cukup meluat dan menyampah dengan tingkahlaku UMNO dan Barisan Nasional ini. Masyarakat India dan Cina telah berkeat rotan berpatah arang dengan UMNO dan Barisan Nasional.


1 comment: