Saturday, March 7, 2009

ULAS SIKIT - HARGAILAH PETUGAS BAWAHAN KERANA KAMI JUGA PUNYA PERASAAN

Salam…..

Sahabat Ihya ada tanya aku siapakah pimpinan yang aku maksudkan. Rasanya tidaklah untuk aku nyatakan siapakah pimpinan itu.

Seperti yang kita semua maklumi yang poyo nih biasanya pimpinan cawangan atau kawasan jer. Pimpinan pusat tidak begitu.

Kadang kadang bila ada title USTAZ, ego dan sombong mengalahkan ahli UMNO. Akhlak pun macam ahli UMNO. Mulut lidah pun macam ahli UMNO. Perangai pun macam ahli UMNO juga.

Bila ahli bawahan sebut tarbiyyah, dia kata ahli bawahan memang kena tarbiyyah lagi tetapi dia dah tak perludah sebab lama di pondok. Tak ker bengong jawapan dia nih.

Aku malaslah nak citer panjang hal nih. Cuma kita ahli bawahan nih, ikrar dan janjilah kepada Allah swt dan diri kita bahawa kita tidak akan bersikap seperti pimpinan yang dimaksudkan ini sampai bila bila pun. Doalah kepada Allah swt agar kita bukanlah sepsis tikus perosak yang merosakkan jemaah PAS ini.

p/s : Artikel nih aku tulis sendiri.

No comments:

Post a Comment